الخميس، 26 أبريل 2012

خلاص انتهينا

ممكن كلمه...
خلاص انتهينا...
والحب انتهي...
يلا ارحل يا حياتي من حياتي
يلا ودع,للدروب وللقوافي المستكينه
يلا روح من خفوقي ومن دياري.
وانت كنت الساس وآلامك سكينه
وكنت حبي وكنت ليا اكيد طبيب
لكن..بدي اقهر زمانك من زماني ومن سنينه
وما بدي ارجع لك واحزاني عصيه
...
بدي ارفع للسواد الفيني كامن
رغم انك كنت اول وكنت آخر
وانت ليك داخل الفؤاد اشياء دفينه
لك عشق ما يساوي هالارض..
يساوي الكون ولو عنده جنينه
انت عندي واحد.. وماله ثاني
انت عندي وطن, مافي مثيله
وكنت بدي تعيش فيني وتستكين
وتتاكد انك وسط أيدي امينه
مين عشق روحك للوله؟
مين حط غدرك فوق جبينه؟
مين نذر باقي حياته لك زمان؟
مين حباك في قصة الف ليله..وليله؟
لكن ما قدرت ها العشق
واخترت ترحل من حياتي المستكينه
ليه يا بعد عمري تروح ويا السحاب؟
وتتركني حزينة وسط الشكيه
وتتركني ضايعة في السراب
جالسة.. واحزاني عصيه
جالسة اتوسد الم
واصبحت مذنب والضحيه
آه يا عمري لو تدري؟
الحصل بعدك بليه
الحصل بعدك دمار
الحصل بعدك اسيه
الحصل بعدك عذاب
رغم العشق ...الكان لك
وكان فيا
لكن احبك..واحبك..واحبك
احبك رغم الظروف القاسيه
احبك يا اجمل قمر وسط البريه
احبك يا حياتي ويا عيوني ويا حبيبي
ومالي غيرك يا بعد عمري شكيه
اصلك انت...انت شكواي وانت البليه
وانت روحي وانت وحدك عشت فيا
وانت جد محسوب عليا
في دوبي وفي مشيا
في صحوي.. في حلمي
في ضحكي .. في دمعي
وكل شئ محسوب عليا
يلا يا نور العيون
يلا انزل من عينيا
ويلا خد ذكراك
وكل شئ.. غرستو فيا
يلا من اول نعيد
كل فصول المسرحيه
لكن..لازم نحزف للمشاهد
كل مشاهد الفرقه السخيه
كل مشاهد الانتظار
ونبدا من اول بكل اريحيه
ولو بدك تعود يا حب اليا؟
لابد تقاسم الحب قسم
وتزوق كمان طعم الالم
وتحمل معاك يا حبي هم
وتدرك احساس الظلم
يا حبيب كان لي اول والاهم
 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق